اموزش های صحیح مطالعه و روش ها و راهکار ها برای خواندن درس..برنامه ریزی مناسب و
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
نظر سنجی

دوست عزیز مقطع شما کدام گرینه است؟

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوره رایگان برنامه ریزی و پیشرفت تحصیلی و آدرس pishraftbarname.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد



گن لاغری مردانه Online User

IranSkin go Up
تماس با ما
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 59
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 65
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 124
:: بازدید ماه : 122
:: بازدید سال : 694
:: بازدید کلی : 86030
برنامه ی مرتب درسی!!

این روزها افکار خیلی ها درگیر چگونگی طراحی برنامه ریزی درسی شده است ؛ اما دوستان خوبم! نوشتن یک برنامه درسی منسجم و خوب، آن قدرها هم که تصور می کنید،سخت نیست؛فقط کمی دقت میخواهد؛ 
- برنامه ریزی درسی چیست ؟
- چرا برای مطالعه به برنامه ریزی نیازمندیم؟
- یک برنامه ریزی خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
- چگونه می توانیم یک برنامه ریزی خوب را طراحی کنیم؟
وقتی ما در زندگی هدفی داریم و می خواهیم برای رسیدن به آن هدف،کاری انجام دهیم،ناگزیریم که مسیری را طی کنیم .
انتخاب مسیر ورسیدن به هدف مورد نظر ما ،بسیار با اهمیت است؛ چرا که هم می توانیم مسیر پر پیچ خم و انحرافی را انتخاب کنیم و هم بهترین مسیر را؛ و این بستگی به میزان علاقه ما به آن هدف و خواسته مان دارد.

اگر هدف ما کمرنگ باشد، شدت و ضعف مسیر برای ما کم اهمیت است و انگیزه ای برای رسیدن ما را مشتاق نمی کند؛ اما اگر هدف ما بسیار ارزشمند باشد، راه دوم را انتخاب می کنیم و برای رسیدن به آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنیم و  برای رسیدن به آن، سختی هایی رانیز متحمل  می شویم ؛بنابراین، شور وشوق رسیدن به هدف، انگیزه تلاش کردن را در ما زیاد می کند.

انتخاب مسیر ،همان برنامه ریزی درست و مطلوب است؛ یعنی اگر ما هدف مشخص و معینی داشته باشیم و آن هدف برای ما بسیار ارزشمند باشد، شور وشوق رسیدن به آن ،این انگیزه را در ما ایجاد می کند که چگونه برای پیمودن به بهترین نحو برنامه ریزی کنیم تا بهترین نتیجه را در راه رسیدن به هدفمان بگیریم؛بنابراین،«برنامه ریزی تنظیم راههای هدفمندبرای رسیدن به هدف است.»
بدون هدف، برنامه ررزی معنایی ندارد ؛همان گونه که بدون انگیزه، هدف نیز معنایی ندارد؛ پس برای رسیدن به هدف، ابتدا باید اهداف جزئی تر را طی کرد؛ مثل پلکان یک پله که برای رسیدن به آخرین پله باید ابتدا از اولین پله شروع کرد.
«طبق تحقیقات انجام شده، یکی از ویژگی های بارز انسان، قدرت تفکر و اندیشه است. انسان در طول زندگی خود، هرگز از تفکر و اندیشه جدا نبوده است و با تفکر صحیح توانسته است به حل مسائل و مشکلات خود بپردازد و به رشد و تعالی نائل آید»؛بنابراین، در طراحی برنامه درسی می تواند با استفاده ازتفکر صحیح ،مسیر رسیدن به هدف خود را انتخاب کند.

در برنامه ریزی درسی می توان به دو صورت عمل کرد؛ یا طراحی و استفاده از برنامه ای که هدفمند، سازمان یافته و دقیق است و با شیوه منظم قابل اجراست و بر اساس زمانهای مشخص تنظیم و اجرامی شود، و یا بر اساس ذهنیت افراد شکل می گیرد و فرد با توجه به توانایی اش، بدون در نظر گرفتن زمان مشخص شروع به مطالعه می کند و بر اساس نیاز خود، به کارهای تفریحی و استراحت می پردازد ؛ در هر صورت این به خود شما بستگی دارد هر شیوه ای را که با روحیه شما سازگار است برگزیده تا با اجرای آن ،بهترین و بیشترین نتیجه را به دست آورید و به هدف خود دست یابید. در اینجا هدف ما اجرای نوع اول است.

 

آنچه در طراحی برنامه ریزی درسی مؤثر است:
 

نکاتی که در طراحی برنامه درسی خوب موثر است ، به شرح زیر است:

بررسی کتابهای درسی:
 

در انتخاب محتوای کتابهای درسی باید درباره مطالبی که در برنامه گنجانده می شود تصمیم بگیرید. ابتدا همه کتابهایی را که باید مطالعه شود، گردآوری کنید و درباره حجم انها، سخت و آسان بودن آنها و مدت زمانی که به هر فصل و بخش اختصاص می یابد ، نظر دهید و تعیین کنید که به هر کدام در طول روز، هفته و ماه، می بایست چه مدت زمانی برای مطالعه اختصاص داده شود. توجه داشته باشید که در تنظیم وقت نباید فقط به کتابهایی که علاقه مندید، اهمیت دهید؛ در این گونه موارد  منطقی فکر کنید و برای کتابهایی که محتوای آنها سخت تر است زمان بیشتری را برای مطالعه در نظر بگیرید. 

از کجا شروع کنیم؟:
 برای جلوگیری از سردرگمی باید بدانیم که از کجا باید شروع کنیم؛ یعنی وقتی کتابهای مورد نظر خود را سبک و سنگین کردیم و مدت زمان لازم را برای مطالعه را به آنان اختصاص دادیم می بایست تعیین کنیم که ابتدا از چه کتابهایی شروع کنیم. بعضی از افراد از کتابهای سخت شروع می کنند تا به کتابهای آسان برسند. بعضی دیگر از کتابهای آسان به مشکل شروع می کنند و بعضی دیگر ترجبح میدهند که کتابهای آسان و مشکل را با هم بخوانند؛ در هر صورت، اینکه یک کتاب را تا آخر می خوانید و بعد سراغ کتاب دیکری می روید و یا برنامه روزانه شما متنوع است و فصلهای از چند کتاب را برای مطالعه روزانه خود انتخاب می کنید، یک مسئله شخصی است و بستگی به عادت مطالعه شما دارد. آنچه در اینجا اهمیت دارد  این است که سعی کنید درسهای مشکل را به ساعتهایی که احساس می کنید بهتر می توانید بخوانید و بازدهی بیشتری دارید، اختصاص دهید و درسهای آسانتر را به روزهای دیگر موکول کنید؛ همچنین ترتیب کتابهایی که برای مطالعه انتخاب می کنید، می بایست به گونه ای باشد که در حین مطالعه و یادآوری مطالب در انها تداخل ایجاد نشود.
جایگاه هر درس را مشخص کنید و تعیین کنید که ابتدا چه تکالیفی را انجام دهید، بهتر است و چه تکالیفی را با تاخیر انجام دهید، برایتان مشکلی پیش نمی آید.

 

 

انعطاف پذیری 
 برنامه درسی را طوری طراحی کنید که امکان تغییر در آن باشد تا هنگام اجرای آن اگر احساس کردید که برنامه خیلی راحت و آسان و یا خیلی سخت و فشرده است، بتوانید نواقص آنرا برطرف کنید و با نظارت و بازنگری به ساماندهی مجدد آن بپردازید؛ چرا که انرژی شما در برنامه ریزی سخت و فشرده بزودی هدر می رود و توان ادامه برنامه را نخواهید داشت و در برنامه ریزی راحت و آسان، مدت زمانی را که باید به مطالعه می پرداختید، هدر می دهید و در واقع حداکثر استفاده را از حداقل زمان نمی کنید و ممکن است که برای ادامه مطالعه، وقت کم بیاورید؛ بنابراین ، برنامه را به گونه ای طراحی کنید که امکان تغیرات لازم در آن امکان پذیر باشد.

پشتکار و سخت کوشی
 پشتکار و سختکوشی در اجرای برنامه درسی؛ نشان دهنده انگیزه قوی شما برای رسیدن به هدف است؛ اما برای اینکه همیشه در طول اجرای برنامه مصمم باشید، باید قبل از اجرای آن خود را ملزم کنید تا بر اساس برنامه عمل کنید و در صورت عدم تعهد، خود را مجبور به جبران ان کنید؛ یعنی در ساعتهایی که برای کارهای غیر قابل پیش بینی در نظر گرفته بودید، تخطی خود را از برنامه جبران کنید.

برنامه های غیر درسی
 در یک برنامه درسی خوب باید به امور غیر درسی نیز توجه داشته باشید ؛ یعنی مدت زمان کوتاهی را نیز به کارهای غیر درسی اختصاص دهید؛ مثل مطالعات غیر درسی، پیاده روی، ورزش و هر چیز دیگری که مورد علاقه تان است . توجه داشته باشید که با افراط در اجرای برنامه های غیر درسی، در مسیرهای انحرافی قرار نگیرید و از هدف اصلی و برنامه اصلی خود دور نشوید.
لازم است مدت زمانی که به برنامه های غیر درسی اختصاص میدهید ،خیلی طولانی نباشد؛مثلا اگر قبلا دو ساعت ورزش انجام می دادید، اکنون زمان کمتری را به آن اختصاص دهید.

استفاده از مؤسسات وکلاس های آموزشی: 
 استفاده از مؤسسات و کلاسهای آموزشی را در برنامه های درسی به اجبار توصیه نمی کنیم؛ اما اگر احساس می کنید که نیاز به کلاس تقویتی دارید و تصمیم گرفته اید که به کلاس های آموزشی بروید خوب تحقیق کنید که آن مؤسسات حتما معتبر و قابل اعتماد باشند؛ همچنین برای رفع اشکالات درسی می توانید به صورت گروهی با همکلاسی ها ودوستانتان مشکلات درسی تان را مطرح و برطرف کنید و یا با شرکت در کلاسهای غیر تقویتی که در خود مدارس برگزار می شود نیز می توانید کمک زیادی در رفع اشکالات درسی تان بکنید .

آزمون استفاده از تست وآزمونهای معتبر:
 استفاده از تست و آزمونهای معتبر را در برنامه های خود بگنجانید، چرا که به کار گیری آن در پایان یادگیری هر مطلب بسیار مفید است. سعی کنید که بعد از پایان هر بخش و یا هر درس، با استفاده از سؤال های چهار جوابی و آزمونهای آزمایشی بلافاصله توانایی یادآوری مطالبی را که یاد گرفته اید، ارزیابی کنید؛ چون فراموشی معمولا بعد از گذشت 24ساعت بیشتر است. در موقع تست زدن درس جدید به عقب برگردید و دوباره تست های دروس گذشته را بزنید تا مروری بر آنچه فرا گرفته اید داشته باشید.

تنظیم ساعات مطالعه : 
 سوال هایی که این روز ها بیشتر از ما پرسیده می شود، این است که برای برنامه ریزی در شبانه روز چند ساعت درس بخوانیم بهتر است؟ پاسخ واضح و روشنی به این سؤال نمی توان داد؛ چرا که توانایی مطالعه افراد با یکدیگر متفاوت است. بعضی از افراد ظرفیت مطالعه شان زیاد است و با وجود این که ساعت های طولانی را به مطالعه اختصاص می دهند کمتر احساس خستگی می کنند؛ اما بعضی دیگر از افراد نمی توانند در طی شبانه روز زیاد مطالعه کنند و در مطالعه طولانی مدت، بیشتر احساس خستگی می کنند. تشخیص میزان ساعت مطالعه هر فرد به خود فرد بستگی دارد و خود او باید تشخیص دهد که چقدر باید بخواند، استراحت کند و یا به کارهای دیگرش بپردازد.
در واقع با توجه به شناختی که هر شخص از خود دارد، میتواند بهترین برنامه را برای خود تدوین کند. تنها توصیه ای که می توانم در این مورد به شما داشته باشم این است که در شروع مطالعه و در ماه های اول بهتر است زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید تا در ماه های آخر و ایام تعطیل عید نوروز فشار کمتری به شما وارد شود و فرصت کافی برای مرور مطالب درسی داشته باشید.
محققان معتقدند که افراد موفق آنهایی نیستند که فقط سر کلاس حاضر می شوند، به درس گوش می دهند، یادداشت برمی دارند و منتظر می مانند تا معلم تاریخ امتحان را اعلام کند؛ بلکه افراد موفق کسانی هستند که زمان مورد نیاز برای انجام تکالیف درسی را پیش بینی می کنند، درباره تکالیفی که باید انجام دهند اطلاعات لازم را به دست می اورند، در مواقع ضروری به صورت گروهی کار می کنند وهر کاری را که باعث نظم بیشتر در انجام امورشان می شود انجام می دهند و به طور  کلی افراد موفق افرادی فعال هستند؛ نه منفعل.

برنامه ریزی بلند مدت وکوتاه مدت:
 رعایت نکاتی که در طراحی یک برنامه درسی توضیح دادیم اساس تشکیل یک برنامه درسی خوب است. با رعایت این نکات در برنامه روزانه ،این نظم فکری در شما ایجاد می شود که بدانید وقتی صبح از خواب بیدار می شوید ابتدا باید به چه کاری بپردازید و به طور خودکار بدون هیچ گونه دغدغه ای وارد عمل می شوید.

ی

 


 

 

تجارب شخصی مفید

من بر  اساس تجربه شخصی خود به چند نکته کلیدی برای مطالعه اشاره می کنم:

1- هر برنامه ریزی از سه مرحله تشکیل می شود: طراحی- اجرا- ارزشیابی

درباره طراحی برنامه در بالا توضیحاتی داده شد اما در باره اجرا باید گفت که به یاد داشته باشید که سخت ترین مرحله برنامه ریزی مرحله اجرا و بخصوص دو هفته اول ان است. زیرا دو هفته اول که قصد مطالعه دارید برایتان فوق العاده سخت و طاقت فرسا و استرس اور است سعی کنید این دو هفته را به هر طریقی شده تحمل کنید به شما اطمینان می دهم اگر این دو هفته را رد کنید مطالعه در ادامه برایتان لذت بخش و راحت خواهد بود.

2- در بعضی اوقات به دلیل مشکلات و یا استرس های شخصی مطالعه به هیچ عنوان کارایی لازم را ندارد و این مسئله برای خود ادم نیز کاملا مشهود است در چنین مواردی سعی کنید از مطالعه دست بردارید و به تفریح و ورزش بپردازید. اما بسیار مواظب باشد که این راهکار به راهی برای فرار از برنامه و مطالعه تبدیل نشود. به عبارت دیگر درس نخواندن خود را با این مورد توجیه نکنید.

3- توجه داشته باشید که برای به دست آوردن خواسته های خود ، باید کمی بیشتر تلاش کنید و برای مدتی متقبل سختی و زحمت شوید.  همه آمدهای موفق، با تلاش سختی موفقیت رسیدند . امیدواریم که شما هم از این دسته آدمهای موفق باشید . آرزوی موفقیت و پیروزی همه شما را از خداوند منان خواستارم .

سیدی


هر گونه سوال و هر گونه مشکلی داشتید ان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کم ترین فرصت در صفحه ی اصلی وبلاگ نشان داده شود..هم چنین میتوانید از طریق فرم تماس با من تماس مستقیم داشته باشید
تعداد بازدید از این مطلب: 273
موضوعات مرتبط: روش هاس برنامه ریزی , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3

نویسنده : محمد
تاریخ : پنج شنبه 31 تير 1395
نظرات
چه زمانی مطالعه کنیم؟

چه زمانی مطالعه کنیم؟

الف) اول صبح

تازه از خواب بیدار شدید و ذهنتان آماده است که مطالب را به‌راحتی در خود نگه می‌دارد؛ پس برنامه‌های روزانه‌ی خود را طوری تنظیم کنید که حتماً اول صبح نیم‌ساعت یا یک ساعت درس بخوانید.

 

ب) آخر شب

بعد از درس خواندن می‌خوابید و فعالیتی ندارید؛ پس مطالب فرصت پیدا می‌کنند تا از نیم‌کره‌ی راست که جایگاه حافظه‌ی کوتاه‌مدت است، وارد نیم‌کره‌ی چپ که جایگاه حافظه‌ی بلندمدت است، شوند و این کار سبب افزایش یادگیری می‌شود.

 

ج) دو ساعت قبل از غروب آفتاب

به دلیل کاهش اشعه‌ی کیهانی و نوع رابطه‌ی خورشید با زمین، اختلال حواس در این زمان کم می‌شود؛ پس سعی کنید از این زمان استفاده کنید.

البته این سه زمان برای درس خواندن مناسب هستند ولی نباید زمان‌های دیگر را از دست بدهید.

هر گونه سوال و هر گونه مشکلی داشتید ان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کم ترین فرصت در صفحه ی اصلی وبلاگ نشان داده شود..هم چنین میتوانید از طریق فرم تماس با من تماس مستقیم داشته باشید
تعداد بازدید از این مطلب: 309
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3

نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 30 تير 1395
نظرات
تایر معدل در کنکور 96

تاثیر معدل در کنکور ۹۶ چیزی است که ذهن خیلی ها را به خودش معطوف کرده است. سعی می کنیم در این مقاله روش تاثیر معدل در کنکور ۹۶ را با زبانی ساده برای شما عزیزان بیان کنیم. البته در این مقاله گریزی بر تاثیر معدل در کنکور ۹۵ نیز زده می شود.

تاریخچه ی مختصری از تاثیر معدل در کنکور

چندین سال است که بحث ناعادلانه بودن کنکور سراسری مطرح است و مجلس و سازمان سنجش بدنبال راهی برای عادلانه کردن انتخاب دانشجو بودند تا اینکه ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ دهم شهریور ۱۳۹۲ ﻁﺮﺣﯽ ﺑﺎ ﻋﻨﻮﺍﻥ «ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺳﻨﺠﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ» ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮﺭﺍی ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﻣﻘﺮﺭ ﺷﺪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۳۹۳-۹۴ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﻭ ﻁﯽ ﯾﮏ ﺩﻭﺭﻩ ۵ ﺳﺎﻟﻪ، ﺷﻴﻮﻩ ﺟﺪﯾﺪی ﺩﺭ ﮐﻨﮑﻮﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮی ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﻮﺩ.

ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺎﺩﻩ ۲ ﻭ ﻣﺎﺩﻩ ۱۰ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺳﻨﺠﺶ ﻭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ، ﻣﯽﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ﺗﺤﺼﻴﻠﯽ ۱۳۹۳-۹۴ ﺷﻮﺭﺍﯾﯽ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﻮﺭﺍی ﺳﻨﺠﺶ ﻭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﺷﻮﺩ ﻭ در ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺳﻮﺍﺑﻖ ﺗﺤﺼﻴﻠﯽ ﺩﺭ ﮐﻨﮑﻮﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮی ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮی ﮐﻨﺪ.

و اما قبل از اینکه به میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال۹۵  و ۹۶  بپردازیم لازم است به چند نکته اشاره کنیم:

نکته اول: تاثیر معدل در کنکور شامل حال چه افرادی می شود؟

داوطلبانی که دیپلم خود را در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی از سال ۸۴ و بعد از آن و همچنین مدرک پیش دانشگاهی خود را در رشته های که پیشتر ذکر کردیم از سال تحصیلی ۱۳۹۱-۹۲ به بعد دریافت کرده اند، مشمول قانون تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۵ و ۹۶ می باشند.

نکته دوم: منظور از تاثیر معدل در کنکور معدل است یا نمره؟

همینطور که مطلع هستید دیپلمه های رشته های علوم انسانی و ریاضی و فیزیک می توانند در کنکور تجربی شرکت کنند و البته عکس آن هم صادق است، در صورتیکه افرادی که علوم انسانی خوانده اند قاعدتا فیزیک و شیمی و زیست نخوانده اند در نتیجه دروسی مثل فلسفه و منطق و جغرافیایی که بچه های علوم انسانی خوانده اند، برای کنکور تجربی، جزو سوابق تحصیلی شان به حساب نمی آید. در نتیجه منظور از سوابق تحصیلی در قانون تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، نمره هر یک از دروس مرتبط است. مثلا در دیپلمه های علوم انسانی فقط دروس عمومی مشمول قانون تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور قرار می گیرد.

نکته سوم: با مشخص شدن منظور از سوابق تحصیلی کدام نمره یک درس سوابق تحصیلی محسوب می شود؟ نمره نیم سال اول یا نمره نهایی؟

در پاسخ به این سوال فقط نمرات امتحاناتی که بصورت نهایی و سراسری برگزار شده اند مانند امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان و امتحانات نهایی پیش دانشگاهی جزو سوابق تحصیلی محسوب می شوند.

نکته چهارم هم اینکه برای ارتباط دادن نمرات نهایی دروس به نمرات کنکور سراسری از واحدی به نام تراز استفاده می شود.

یعنی نمرات امتحانات نهایی و درصد های کنکور سراسری را طی فرآیندی به تراز تبدیل می کنند تا بتوانند نمره نهایی داوطلبان کنکور را محاسبه و رتبه های کنکور را مشخص کنند.

 

چگونگی محاسبه تاثیر معدل در کنکور ۹۶

نمرات دروس مرتبط امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان با ۲۵درصد تاثیر و نمرات دروس مرتبط امتحانات نهایی پیش دانشگاهی با ۵درصد تاثیر و هر دو بصورت تاثیر مثبت اعمال می شود.

مثلا تراز نمره زیست شما در امتحان نهایی سوم دبیرستان ۶۰۰۰  و تراز نمره امتحان نهایی پیش دانشگاهی ۶۵۰۰  و تراز زیست کنکور ۶۴۰۰ می شود:

۶۰۰۰×۲۵%+۶۵۰۰×۵%+۶۴۰۰×۷۰%=۶۳۰۵

اما گفتیم که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵ بصورت مثبت است. در این مثال، بدلیل بیشتر بودن تراز کنکور(۶۴۰۰) از ترازی که بر اساس تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور محاسبه شده(۶۳۰۵)، بیشتر است، تاثیر سوابق تحصیلی را بر تراز زیست اعمال نمی کنند.  در نتیجه این فرآیند برای تک تک دروس انجام می شود تا تراز نهایی داوطلب مشخص شود.

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به سوالات شما در زمینه میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۵ و ۹۶ پاسخ داده باشیم.

هر گونه سوال و هر گونه مشکلی داشتید ان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کم ترین فرصت در صفحه ی اصلی وبلاگ نشان داده شود..هم چنین میتوانید از طریق فرم تماس با من تماس مستقیم داشته باشید
تعداد بازدید از این مطلب: 251
موضوعات مرتبط: روش هاس برنامه ریزی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 30 تير 1395
نظرات
برنامه ی فوق العاده *مطالعه به روش کنکوری های برتر*

 

توجه : این پست، پست ثابت هست برای دیدن دیگر مطالب به پست های بعدی مراجعه کنید.

 

 

دوستان عزیز در این برنامه سعی شده تا روش های مطالعه چند کنکوری برتر جمع اوردی بشه تا شما دوستان عزیز استفاده کنید و از روش اون ها بی نصیب نباشید

 



این برنامه چند بخش داره :

 

 

خواندن به روش چند کنکوری  برتر


 

خواندن دروس به روش های کلی

 


 

خلاصه نویسی تخصصی

 


 

 

شیوه ی تست زنی به روش تخصصی

 

 

 

حرفه ای تست بزنید

 

 

 

مدیریت وقت در کنکور

 

 

 

مقابله با اظطراب

 


 

انواع استرس


..

 

و چندین بخش مختلف دیگر

 

 


از این که مارو حمایت میکنید بی نهایت سپاس گذاریم

 

اگر خواستید در برنامه قسمت خاصی  اضافه بشه و یا انتقاد و یا پیشنهادی دارید لطفا با ایمیل زیر در تماس باشید

 

 

asagroup2016@gmail.com

 

 

 دانلود امن از کافه بازار روی لینک زیر کلیک کنید

 

 

https://cafebazaar.ir/app/ir.asaa.konkurbartar/?l=fa

 

 


 

با تشکر

هر گونه سوال و هر گونه مشکلی داشتید ان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کم ترین فرصت در صفحه ی اصلی وبلاگ نشان داده شود..هم چنین میتوانید از طریق فرم تماس با من تماس مستقیم داشته باشید
تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3

نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 30 تير 1395
نظرات
برنامه ی فوق العاده عالی پیشرفت تحصیلی کاملا رایگان

با سلام

 

دوستان برگشتیم و با یک برنامه ی پیشرفت تحصیلی اونم رایگان!!!!

 

در این برنامه همانطور که از اسمش پیداست راهکاری هایی رو برای پیشرفت تحصیلی ارایه میده


بخشی از برنامه عبارت است از:


تاثیر عواملی مانند تغذیه مناسب و خواب کافی و ورزش در تقویت حافظه
برنامه ریزی درسی


شرایط مطالعه (شامل سه بخش شرایط مطالعه کننده و شرایط زمانی و شرایط مکانی).


شیوه ی صحیح مطالعه


اداب مطالعه


روش های برای تند خوانی


افزایش یادگیری در فصل امتحانات


مواد غذایی موثر بر حافظه


راه کاری برای افزایش معدل


مقابله با اظطراب


کاهش استرس شب امتحان


ایجاد تمرکز در درس خواندن


شیوه ی تست زنی


جلوگیری از حواس پرتی

 

 

دانلود امن از کافه بازار برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید

 

https://cafebazaar.ir/app/ir.asaa.pishraft/?l=fa


 

 

هر گونه سوال و هر گونه مشکلی داشتید ان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کم ترین فرصت در صفحه ی اصلی وبلاگ نشان داده شود..هم چنین میتوانید از طریق فرم تماس با من تماس مستقیم داشته باشید
تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد
تاریخ : جمعه 18 تير 1395
نظرات
چگونه درس خوان شویم..

برای بدست آوردن دانش و پیشرفت تحصیلی و گرفتن دانشنامه دیپلم و لیسانس و دکترا باید مطالعه کنیم ، تمرین کنیم ، مساله حل کنیم  ولی واقعیت این است که  درس خواندن کار ساده ای نیست. چرا؟

مولوی هشتصد سال پیش به این سؤال پاسخ داده است:

می رود کودک به مکتب پیچ پیچ                          چون ندید از مزد کار خویش هیچ

حلقه گمشده برای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان چرائی درس خواندن است. در این نوشته می خواهیم به شما راهی نشان دهیم که مزد کار خودتان را فوری بگیرید.

چند دقیقه وقت بگذارید و مهمترین دلایل خود را برای درس خواندن بنویسید . تمامی دلایل را صادقانه و خلاصه بنویسید.

 

چرا شما باید درس بخوانید:

  1. _____________________________________________________
  2. _____________________________________________________
  3. _____________________________________________________
  4. _____________________________________________________
  5. _____________________________________________________

حالا اجازه بدهید که به تجزیه و تحلیل دلایل بپردازیم. اول از خودتان سوال کنید که آیا دلایل شما مثبت است یا منفی. اگر با درس خواندن یا مطالعه به دنبال بدست آوردن چیزی هستید در آن صورت دلیل شما مثبت است و اگر با درس خواندن از چیزی ناخوشایند  فراریا اجتناب می کنید دلیل شما منفی است.

در جلوی هر یک از دلایل خود بسته به مثبت یا منفی بودن آنها علامت”-” یا “+” بگذارید

حال بررسی کنید که آیا دلایل شما پیامد فوری دارد یا خیر. یعنی اگر به دنبال بدستا آوردن چیزی هستید و یا از چیزی اجتناب می کنید بلافاصله پس از  درس خواندن یا مطالعه به دست می آید یا رفع می شود ویا اینکه پیامد آن ساعتها یا روزها و حتی سالها بعد ظاهر می شود.

اگر اثر بلافاصله پس از خواندن (در نظر بگیرید کمتر از یک ساعت) ظاهر می شود در جلوی دلیل حرف “ف” و اگر بعد  ظاهر می شود جلوی دلیل خود حرف “ب” قرار دهید.

سرانجام از خود بپرسید آیا کاری که باید برای بدست آوردن پیامد انجام دهید زیاد و پیامد آن غیر تکراری است مانند گرفتن مدرک دیپلم یا لیسانس و یا کار کمی را باید انجام بدهید و پیامد آن تکراری است مانند مطالعه یک فصل از کتاب برای جواب دادن به سوالها.

در صورتی که کار زیاد باید انجام شود حرف “ز” و در صورتی که کار کمی باید انجام شود حرف “ک” در جلوی دلیل خود بگذارید.

حالا باید بررسی کنیم که دلایل شما خوب است یا بد؟ خوب یا بد یعنی دلیل شما مؤثر است یا خیر؟

نگاهی به دلایل خود بیاندازید ممکن است دلیل شما مثبت باشد که این خوب است اما دستاورد آن دیر ظاهر شود یا به کار زیادی نیاز داشته باشد که این بد است.

اگر دلایل شما برای درس خواندن منفی است یعنی می خواهید از چیز ناخوشایندی اجتناب کنید این بد است

بهترین دلایل برای درس خواندن و مطالعه یا به عبارت دیگر موثرترین دلایل آنهایی هستند که مثبت باشند، دستاورد آن فوری باشد و  نیاز به کار کمی داشته باشد.

اگر می خواهید ساعت درس خواندن یا مطالعه خود را افزایش دهید بهتر است به دنبال دلایلی باشید که مثبت باشد (یعنی چیزی بدست بیاورید نه اینکه از چیزی فرار کنید)، دستاورد آن فوری باشد و به کار کمی نیاز باشد.

حالا سوال این است که چگونه می توانیم این کار را انجام بدهیم؟

اجازه بدهید از یک موضوع عمومی مثال بزنیم. فرض می کنیم که من می خواهم  در کنکور شرکت کنم و در دانشگاه تهران  قبول بشوم هدف هم مشخص است اگر در دانشگاه تهران قبول بشوم ناچار نیستم که از خانواده ام که در تهران زندگی می کنند دور شوم و همچنین بعد از فارغ التحصیلی احتمال اینکه کار بهتری پیدا کنم افزایش می یابد اما برای این کار باید در کنکور رتبه بالائی بیاورم و برای  رتبه بالا باید بطور جدی مطالعه کنم.

دلیل درس خواندن در این مثال مثبت بود اما کار زیادی می برد و  پیامد آن هم دیر اتفاق می افتاد بنابراین باید کار را به قطعات کوچکتر تقسیم می کردم و از پاداش های فوری تری استفاده کنم. فکر کردم که می توانم برای هر ساعت درس خواندن یک پاداش تعیین کنم. من به بازی کامپیوتری علاقه مند هستم بنابراین برای هر یک ساعت درس خواندن خود نیم ساعت بازی کامپیوتری برای خودم پاداش تعیین کردم.

بعد از چند روز که این کار را انجام دادم  روزی بعد از یک ساعت درس خواندن یک سکه برداشتم و با خودم گفتم سکه را به هوا می اندازم اگر شیر آمد یک ساعت درس می خوانم و اگر خط آمد نیم ساعت کامپیوتر بازی می کنم.  گاهی اوقات بد شانسی می آوردم و چند بار شیر می آمد ولی گاهی هم چند بار خط می آمد و می توانستم بعد از یک ساهت درس خواندن کامپیوتر بازی کنم. اما بطور متوسط درس خواندن من به دوساعت در مقابل نیم ساعت بازی کامپیوتری رسید و بعد از یک ماه از یک تاس استفاده کردم و بعد از یک ساعت درس خواندن اگر تاس عدد ۶ را نشان می داد نیم ساعت کامپیوتر بازی می کردم بدین ترتیب بطور متوسط در ازای هر ۶ ساعت درس خواندن نیم ساعت کامپیوتر بازی می کردم.

البته تعیین پاداش فوری همیشه به این راحتی نیست مثلا فرض کنیم شما به کامپیوتر بازی علاقه ندارید ولی دوست دارید که به سینما بروید خوب فیلم سینمائی حدود یک ساعت و نیم وقت می گیرد و اگر سینما با خانه شما فاصله داشته باشد ممکن است دو ساعت هم وقتتان در رفت و آمد تلف شود. در این مواقع اگر بخواهید پس از یک ساعت درس خواندن به سینما بروید امکان پذیر نیست و اگر بگوئید پس از مثلا یک هفته درس خواندن به سینما می روم باز هم  پیامد دلیل شما طولانی مدت می شود و انگیزه خود را از دست می دهید. در این موارد می توانید از پاداش رمزی استفاده کنید. مثلا در ازای یک ساعت درس خواندن صد تومان در یک قلک بریزید و وقتی پول شما به اندازه قیمت بلیط سینما شد به سینما بروید. در حقیقت در اینجا هم کار را کمتر کرده اید و هم پاداش را فوری: کنار گذاشتن صد تومان در ازای یک ساعت درس خواندن برای رفتن به سینما.

حالا اجازه بدهید مطالب را خلاصه کنیم:

۱)      پاداشی که شما برای درس خواندن تعیین می کنید لازم نیست بزرگ باشد اما حتما باید مثبت باشد.

۲)      پاداش یا پاداش رمزی باید بلافاصله بعد از درس خواندن بدست بیاید.

۳)    مقدار کاری که برای دست یابی به پاداش انجام می شود باید کم باشد و بتدریج افزایش پیدا کند.

۴)     پاداش فقط در ازای کار تعیین شده باید داده شود. اگر تقلب کنید نمی توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

۵)     اگر سیستم پاداش دهی شما دچار لنگی شد فورا آن را  اصلاح آن باشید و در این کار تعلل نکنید. موفقیت شما به موثر بودن این سیستم بستگی دارد.

در جاهای خالی زیر چند پاداش مثبت را که می تواند برای افزایش انگیزه شما برای درس خواندن مفید باشد بنویسید. سعی کنید در هر جا چند تائی بنویسید:

 پاداشهای فعالیت (مثلا بازی با کامپیوتر، تماشای تلویزیون، رانندگی و …)

  1. _____________________________________________________
  2. _____________________________________________________
  3. _____________________________________________________
  4. _____________________________________________________

پاداشهای اولیه (مانند خوردن چای، چیپس، بستنی و…)

  1. _____________________________________________________
  2. _____________________________________________________
  3. _____________________________________________________
  4. _____________________________________________________

پاداشهای رمزی ( پول ریختن داخل قلک و…)

  1. _____________________________________________________
  2. _____________________________________________________
  3. _____________________________________________________

حالا یکی از درسها یا کلاسهایی را که به آن علاقه ندارید و معمولا آن را می پیچانید مشخص کنید. رفتاری را که می خواهید بهبود بدهید بنویسید ( مثلاً خواندن درس مثلثات)

  • _____________________________________________________

حالا با در نظر گرفتن رفتار بالا در ذهنتان. آن رفتار را به قطعات مشخص تقسیم بندی کنید (مانند خواندن یک فصل کتاب، حل تمرینهای آن فصل ، حل تستهای مربوط به درس از روی کتاب تست موسسه ….) توجه کنید که قطعات کاری زیاد بزرگ نباشند مثلا ۳ فصل کتاب را با هم به عنوان یک قطعه از کار در نظر نگیرید.

قطعه  کاری خود را در خط زیر بنویسید

  • _____________________________________________________

حالا بطور خلاصه سیتم پاداش دهی خودتان را برای شروع کار مشخص کنید. مطمئن شوید که پاداشهایی که تعیین کرده اید فوری هستند. مشخص کنید که چگونه سیستم پاداش  دهی را با افزایش کار خود تطبیق می دهید. مانند مثال متن درباره شیر یا خط یا تاس ریختن برای گرفتن پاداش.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

موفق باشید

هر گونه سوال و هر گونه مشکلی داشتید ان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کم ترین فرصت در صفحه ی اصلی وبلاگ نشان داده شود..هم چنین میتوانید از طریق فرم تماس با من تماس مستقیم داشته باشید
تعداد بازدید از این مطلب: 12030
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد
تاریخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393
نظرات
سوال ستاره خانوم

ستاره : از بچگی تنبلم باعث میشه کمتر زیر بار کارهای بزرگ برم مثلا وقتی کسی بچه دار میشه من بجاش عزا میگیرم سعی کردم با خودم مثل مراجعینم برخوردکنم و خودمو درمان کنم نشدچون میدونستم دارم چیکار میکنم ولی مراجعینم که اینو نمیدونن براشون چاره ساز میشه الان میخوام برا ارشد بخونم و اصل مسئله همینه

 

سلام به دوست عزیز.اغلب ما در مواردی دلسرد یا غمگین می شویم. اگر شما افسردگی داشته باشید احساس غم ، تحریک پذیری و افسردگی در طول روز و برای چند هفته یا ماه را تجربه خواهید کرد. چهره ها و فعالیتهایی که معمولا برای شما لذت بخش بودند ، دیگر اینگونه نخواهند بود . شاید ادامه کار و فعالیت را متوقف و در تمام مدت احساس خستگی بکنید. اشتهای شما افزایش یا کاهش می یابد وزنتان اضافه یا کم می گردد . بی خوابی دو روزه ، خواب در تمام روز یا میل به « ماندن در رختخواب » در مواردی برای همه ما پیش می آید . اما اگر مشکلات برای چند هفته اتفاق بیافتد نشان دهنده یک مشکل جدی خواهند بود. اگر شما افسرده هستید در تمرکز یا تصمیم گیری مشکل خواهید داشت . دوستان شما در مورد حساسیت زیاد از حد یا گریه فراوانتان با شما صحبت می کنند ، وقتی در حال افسردگی قرار دارید ، احساس درماندگی و نا امیدی حالتی معمول برای شما خواهد بود و گویی در یک سالن تاریک گیر افتاده و قادر به خروج از آن نیستید . دیگران ممکن است متوجه عدم علاقه به انجام مسئولیت ها یا رسیدگی به ظاهر شخصی تان شودند . ممکن است در مورد مرگ و حتی خود کشی به اندازه زیادی فکر کرده باشید . اینها علائم افسردگی شدید هستند که برای درمان آن دارو تجویز می شود. دارو ها هیچ چیز را تثبیت نمی کنند. ولی به بهبود خلق و کارکرد شما کمک می کنند طوری که بتوانید شروع به کار با سایر مشکلات بنمایید. بطور مشخص داروهای ضد افسردگی برای مدت 8 الی 12 ماه و حتی بیشتر باید مصرف شوند ، اگر چه به هنگام احساس بهبود تمایل به قطع درمان وجود دارد ولی تداوم درمان تا زمانی که پزشکتان تجویز می کند ادامه آن ، اهمیت فراوان دارد . قطع زودرس داروها موجب برگشت نشانه های اولیه خواهد شد . ممکن است از شما خواسته شود که بصورت تدریجی داروها را کاهش دهید. قطع تدریجی به ویژه در مورد بعضی از داروها به بدن شما اجازه سازگار شدن را می دهد. داروهای امروزی برای درمان افسردگی اعتیاد آور نیستند.ممکن است بعضی از نشانه ها را تجربه می کنید و این احساس به شما دست بدهد که نکند به دارو وابسته شده ام. در آغاز درمان ، دارو های ضد افسردگی می توانند احساس غیر معمولی از انرژی ، به ویژه در مقایسه با حالت قبلی در شما ایجاد کنند ، مانند هر نوع داروی دیگر ضد افسردگی ها نیز عوارض جانبی بالقوه را دارا هستند . احساس وابستگی یا مسمومیت نشان در آغاز درمان ، دارو های ضد افسردگی می توانند احساس غیر معمولی از انرژی ، به ویژه در مقایسه با حالت قبلی در شما ایجاد کنند ، مانند هر نوع داروی دیگر ضد افسردگی ها نیز عوارض جانبی بالقوه را دارا هستند . احساس وابستگی یا مسمومیت نشان دهنده واکنش غیر معمول به دارو ها ، تداخل دارویی دیگر با الکل یا سایر عوارض جانبی نا خواسته می باشد. همچنین ، بعضی از بیماران افسرده – شیدا در پاسخ به این دارو ها ممکن است حالت ناخواسته را تجربه کنند . که باید سریعا با روان پزشک تماس بگیرید . بطور کلی ضد افسردگی ها اعتیاد آور نیستند و درمان موفقیت آمیز افسردگی این است که بعد از قطع دارو با رواندرمانی زمان های عود را به تاخیر و شدت علایم را حداکثر پایین آوریم.

هر گونه سوال و هر گونه مشکلی داشتید ان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کم ترین فرصت در صفحه ی اصلی وبلاگ نشان داده شود..هم چنین میتوانید از طریق فرم تماس با من تماس مستقیم داشته باشید
تعداد بازدید از این مطلب: 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 7 خرداد 1393
نظرات
سوال اقا علیرضا

چگونه درك مطلب خود را افزایش دهیم؟ این سوال اقای علیرضا


چكیده: یكی از مهمترین مهارتهای یادگیری، درك مطلب می باشد. هر چه ادراك و دریافت بهتر باشد، یادگیری و یادآوری مطالب نیز آسان تر می شود. برای درك بهتر باید هدف و انگیزه داشت. به خاطر داشته باشید كه مطالعه بدون هدف و پیش زمینه همچون گردابی است كه فرد را در خود گرفتار می كند.


هدف مطالعه
هدف مطالعه ارتباط دادن مطالب جدید با مطالبی است كه از قبل می دانید، اگر راجع به موضوع پیش زمینه ای نداشته باشید و بخواهید آن را در ذهن خود جای دهید، مثل این است كه بخواهید آب را در دستان خود نگه دارید. می بینید كه این كار غیر ممكن است و به زودی مطالب از ذهن شما خارج می شود.
به عنوان مثال سعی كنید این اعداد را بخوانید و بخاطر بسپارید:
خواندن و حفظ كردنش سخت است نه؟ 4 2 3 6 1 5 7
این یكی آسان تر است، بخاطر اینكه كوتاهتر شده است. 4 2 3 6 – 1 5 7
و این یكی از همه آسان تر است، چون به ترتیب اعداد نوشته شده و به خاطر پیش زمینه ای كه دارید به راحتی آن را حفظ می كنید. 7 6 5 4 – 3 2 1
اگر ورزش را دوست داشته باشید، چون پیش زمینه ای برای خواندن، فهمیدن و به خاطر سپردن مطالب ورزشی در ذهن خود دارید، خواندن مطالب ورزشی برای شما بسیار آسان تر می شود.


تقویت مهارت مطالعه و درك مطلب
برای درك مطلب نیاز به انگیزه، تمركز، پیش زمینه و روش مطالعه صحیح دارید.
در اینجا توصیه‌هایی برای تقویت این مهارت ذكر می كنیم:

1- اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید.

با خواندن كتاب، روزنامه و مجله اطلاعات عمومی خود را گسترش دهید و به رویدادهای اطراف خود علاقه نشان دهید.

2- با ساختار پاراگراف آشنا شوید.

معمولا هر پاراگراف با مقدمه ای شروع شده و با نتیجه ای پایان می یابد. اغلب اولین جمله به توصیف كلی مطالب می پردازد و زمینه را برای توضیح بیشتر فراهم می كند. پس به جملات اول هر پاراگراف بیشتر توجه كنید تا بتوانید موضوع بحث را بهتر تشخیص دهید. همچنین به دنبال نشانه‌ها، كلمات و عباراتی باشید كه نشان دهنده تغییر موضوع مورد بحث می باشند.

3- حدس بزنید و پیش بینی كنید.

یك خواننده باهوش و زرنگ همیشه سعی می كند تا نظرات نویسنده، سؤالها و موضوعهای بعدی را حدس بزند. این كار باعث كنجكاوی و افزایش دقت خواننده می شود.

4- به شیوه تنظیم مطالب توجه كنید.

آیا مطالب بر اساس ترتیب زمانی نوشته شده اند و یا بر اساس درجه اهمیت؟ ترتیب مطالب بر اساس كاربرد آنهاست و یا بر اساس دشواری آنها؟ این كار به تنظیم مطالب در ذهن كمك می كند.

5- در خود انگیزه و علاقه ایجاد كنید.

پیش از آنكه مطلبی درس داده شود، نگاهی گذرا به آن بیاندازید. سؤالاتی در مورد آن از خود بپرسید و با هم كلاسی‌ها در مورد آن صحبت كنید. هر چه انگیزه و علاقه شما بیشتر باشد، درك شما نیز بهتر خواهد شد.

6- به نكاتی كه به فهم مطلب كمك می كند توجه كنید.

به عكس‌ها، نمودارها، جدول‌ها و سرفصل‌ها توجه كنید. اولین و آخرین پاراگراف هر بخش را بخوانید.

7- مطالب را خلاصه نویسی و دوره كنید.

یك بار خواندن كتاب هیچ گاه كافی نیست. برای فهم عمیق تر باید زیر مطالب مهم را خط بكشید، خلاصه كنید و دوره نمایید.

8- از تكنیكی منظم و منسجم استفاده كنید.

هنگام مطالعه از یك روش منظم استفاده كنید تا به آن روش مسلط شوید. یكی از بهترین روشها، شامل مراحل پیش خوانی، پرسش، خواندن، بازگویی و تعریف و دوره مطالب می باشد.

9- با تمركز و توجه كامل مطالعه كنید.

یك خواننده خوب همیشه با تمركز و توجه كامل مطالعه می كند و هیچ مطلبی را نخوانده باقی نمی گذارد. پس تا موضوعی را كاملا نفهمیده‌اید، به سراغ موضوع بعدی نروید.

 و سوال بعدی ..چی بخورم تا خوابم نبره؟؟؟برای پاسخ این سوال به ادا مه مطلب بروید

هر گونه سوال و هر گونه مشکلی داشتید ان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کم ترین فرصت در صفحه ی اصلی وبلاگ نشان داده شود..هم چنین میتوانید از طریق فرم تماس با من تماس مستقیم داشته باشید
تعداد بازدید از این مطلب: 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد
تاریخ : سه شنبه 6 خرداد 1393
نظرات

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید..اینجا هر گونه سوال در مورد برنامه ریزی دارید بپرسی..تعارف نداریم که...اگرم وبلاگ دارین لیکن و ادرسوتونو بدین تا لینک کنم...پس هر گونه سوال..راهنمایی.دبیرستان.کنکور.دانشگاه و .. هر چیز دیگه ای.. پشیمون نمیشیدااااا من کمکتون میکنم
منو اصلی
صفحات
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید